nick32_1 a écrit:Voilà quelque trouvailles........
Des échangeurs type Z1 : http://www.leboncoin.fr/equipement_auto ... tm?ca=12_s
Kit turbo Power Turbine : http://www.leboncoin.fr/equipement_auto ... tm?ca=12_s
mitchounet a écrit:Et les turbos sont plus dispo![]()
negocié 900€, a moins de 30 bornes de chez moi, pas un pete de jeux nul part, etat neuf de chez neuf de chez neuf.
moky92 a écrit:mitchounet a écrit:Et les turbos sont plus dispo![]()
negocié 900€, a moins de 30 bornes de chez moi, pas un pete de jeux nul part, etat neuf de chez neuf de chez neuf.
ca vaut quoi ces turbos d ailleur?
i saw on one particular site the guy did this equation.... which looks more like the truth
1 m3/min = 35.314 CFM x .076 = 2.68 lbs/min
so if that's correct and the 1m3/min = 2.68lb/min , comparing the efficiency map of the garrett vs the pe, i'm seeing the garret at 35lb/min boost curve in the 2.25 bar of pressure area on the next ring to the right of where it says 74% range in this picture
so looking at the PE turbo map it looks to be in the 13.5m3/min area at 2.25 bar, which is absolute pressure,
so if you subtract a bar for atmospheric pressure you're at 1.25bar aka 18.1psi minus another psi or two for the restriction in the piping/intake, but anyways i'm seeing about 18psi on this turbo is pumping a little under 36lb /min?????
cause if 1 m3/min = 35.314 CFM x .076 = 2.68 lbs/min
then 2.68 lbs/min x 13.5 = 36.18/min for the PE at 2.25 bar at roughly 74% efficiency... which would mean that the pe turbo spools faster and flows just the same if not a little more lb/min than the 28/71r......
Kraft a écrit:Tu recherche un poste dans quel domaine ?
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