419.84 klm/h en z32

Modérateur: Fairlady300 MODO

419.84 klm/h en z32

Nouveau messagede toffcaff » Mer Fév 23, 2011 12:46 pm

" extrait de AUTO WORKS mars 2011
En 90 l equipe retente sa chance , accompagnée de KOYAMA-san (JUN) et TANAKA-san (CENTRAL 20) avec 2 fairlady z32. ces deux hommes deviennent les deux premiers japonais a entrer dans le prestigieux "200mph club " de bonneville 357 lmk/h pour la z32 central et 373 klm/h pour la z 32 JUN.Fin 90, rebelotte, les deux hommes retournent sur le fameux lac salé. KOYAMAet sa z32 JUN de 1000cv frappe fort: il realise a son volant un extraordinaire 419,84 KLM/h, soit le record mondial de la categorie E/BMS !record toujours invaincu a ce jour.........
donc les fanas des injos vous pouvez nucleariser vos cartes bleu et demander a NISMO de nous fabriquer des compteurs gradué a 420 :lol: :lol:
dommage que le descriptifs de la prepa n est pas precisé,mais qelle auto pour l epoque 1000cv ça charge!!
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Re: 419.84 klm/h en z32

Nouveau messagede Gally112 » Mer Fév 23, 2011 12:51 pm

J'ai un article sur un mag que j'avais acheter au Japon ... On y voie des courses de vitesse sur un oval et la Z32 préparer par JUN atomise tout les autres avec 350km/h si je me souvient bien ...

Faudrait que je scan l'article a l'occaz ... Le seul truc c'est que l'on y comprend que dalle, c'est en jap...
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Re: 419.84 klm/h en z32

Nouveau messagede alex300zx » Mer Fév 23, 2011 1:13 pm

marrant j'ai lue cette article hier soir
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Re: 419.84 klm/h en z32

Nouveau messagede black out » Mer Fév 23, 2011 1:46 pm

allé jéjé démarre ton bloc de 1200ch :lol: :wink:
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Re: 419.84 klm/h en z32

Nouveau messagede didier g » Mer Fév 23, 2011 4:48 pm

record battu l'an dernier justement, j'avais mis un truc là dessus :mrgreen:
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Re: 419.84 klm/h en z32

Nouveau messagede Gally112 » Mer Fév 23, 2011 4:59 pm

C'est vrai qu'aussi ce fier a ce qui ce dit dans autowork ... :?

J'aime pas ce magazine ... Peut être par ce qu'il on fait un article complet sur la série Z de nissan sans mettre une seul photo de la Z32 ... ou peut être par ce qu'il me bassine avec des voiture japonaise au Japon alors qu'il y a plein de voiture japonaise sympas en France ... :roll:
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Re: 419.84 klm/h en z32

Nouveau messagede toffcaff » Sam Fév 26, 2011 12:58 pm

je suis dac' avec toi, c est souvent comme avec les cd 1 titre ou 1 article de bienpour l achat du reste dont on se fout totalement.
societé de consomation!!!!!
mais je ne pensais pas le chassis aussi performant 420 avec 1 300z quand meme. 8)
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Re: 419.84 klm/h en z32

Nouveau messagede barbatos » Lun Fév 28, 2011 1:15 am

il doit surtout plus rester grand chose d'origine !
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Re: 419.84 klm/h en z32

Nouveau messagede alex300zx » Lun Fév 28, 2011 10:23 pm

barbatos a écrit:il doit surtout plus rester grand chose d'origine !

c'est la question que je me pose aussi et j'aurais voulue en savoir plus sur cette voiture
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Re: 419.84 klm/h en z32

Nouveau messagede Gally112 » Lun Fév 28, 2011 10:46 pm

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Re: 419.84 klm/h en z32

Nouveau messagede didier g » Lun Fév 28, 2011 10:54 pm

j'ajoute : http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_300ZX


The Nissan 300ZX (called the Fairlady Z in Japan) is a sports car that was produced by Nissan. It comprises the third and fourth generations of the Z-car line-up, respectively given the chassis designations Z31 and Z32.[1]
The 300ZX name followed the numerical convention initiated with the 240Z, put forth by Yutaka Katayama, the one time president of Nissan Motors USA. The "X" was added to the model name by its predecessor signifying "luxury". The name was used in most markets with the exception of a few including the Japanese home market, there the car like all previous Z cars was sold as a "Fairlady Z". The best selling 300ZX's were the Z31s, with over 100,000 more sales than the Z32.
The Z31 and Z32 feature a 3.0 litre, V6 naturally-aspirated and single (Z31) or twin (Z32) turbocharged engine. Although both motors are from the same VG series and have the same displacement, the power output of the Z32's VG30DE and VG30DETT engine is greater than the Z31. The VG30DE engine also has a double overhead cam and variable valve timing while the older VG30E is a single overhead cam design. The naturally-aspirated Z32 has 222 hp (166 kW) and 198 lb·ft (268 N·m) of torque versus the Z31 with 160-165 hp and 174 lb·ft (236 N·m) of torque. Similarly, the twin-turbo Z32s have 300 hp (220 kW) and 283 lb·ft (384 N·m) torque versus the single turbo Z31, which has 200-205 hp and 227 lb·ft (308 N·m) of torque. The Z32's twin turbo motor is also intercooled unlike the Z31 turbo. The Z31's single overhead cam engine has 13 head bolts per head, for a total of 26, where as the Z32's dual overhead cam engine only has 8 head bolts per head, for a total of 16.
The Z31 chassis was designed after the previous Z-car, the Nissan 280ZX, and had two special editions based on it. The 50th Anniversary Edition focused on luxury to celebrate the company's semi-centennial in 1984, while the Shiro Special, released 4 years later, boasted performance-oriented upgrades.[2][3][4]Styling would be completely redesigned with the release of the Z32, tending towards a wider footprint and more rounded curves with an overall result that the Z32 turned in a drag coefficient of .31 compared to the early Z31's .30. The newer chassis also featured hydraulic rear wheel steering called Super HICAS (in 1994 changed to an electric actuator), in its top-of-the-line models. Although it was not a special edition, in 1996 Nissan designated the final 300 American units the
Commemorative Edition. Production of the Z32 ceased outside of the home market and continued in Japan until August 2000.[5]

True to its heritage, the race-only 300ZX cars had several notable victories, including the 1986 Trans Am series and the 1994 24 Hours of Daytona. However, auto sports politics and a controversial GTS-1 class win at the 24 Hours of LeMans that same year[6] prompted the International Motor Sports Association to declare the twin turbo engine illegal for future competition.[7] The 300ZX also holds the E/BMS land speed record of 419.84 km/h (260.87 mph) from the 1991 Bonneville Speed Trial.[8]
Throughout its life, the 300ZX has been praised by critics. Car and Driver placed the car on its Ten Best list for 7 consecutive years and Motor Trend awarded it as the 1990 Import Car of the Year.[citation needed]
The 300ZX was replaced by the Nissan 350Z(Z33) in 2003.

JE RERAJOUTE LE TOMBEUR DU RECORD DE LA Z (mais pour moi c'est pas très comparable car c'est un pur proto avec 2 blocs V8 compressé et à l'Ethanol : http://en.wikipedia.org/wiki/Land_speed_record

In 2008 Tom Burkland broke the piston-engined, wheel-driven record for the flying mile, recording a speed of 415.896 mph (669.319 km/h). He drove the Burkland family streamliner powered by two 450+ cu. in. supercharged alcohol-fueled Donovan (aluminum Chrysler) engines (bought second hand), with crankshafts bolted together nose-to-nose.[10][11]
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Re: 419.84 klm/h en z32

Nouveau messagede Gally112 » Lun Fév 28, 2011 11:21 pm

put... c'est vrai ca la 300zx un moins elle a un vrai palmarès ... c'est pas comme la supra qui a gagner 3 course en jgtc en encore c'était avec un 4cylindre turbo :mrgreen: :mrgreen:
...de retour ...
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Re: 419.84 klm/h en z32

Nouveau messagede alex300zx » Lun Fév 28, 2011 11:27 pm

Gally112 a écrit:put... c'est vrai ca la 300zx un moins elle a un vrai palmarès ... c'est pas comme la supra qui a gagner 3 course en jgtc en encore c'était avec un 4cylindre turbo :mrgreen: :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen:
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